Šakių alyvą reikia keisti dažniau, nei tikriausiai manote. Išpylę seną alyvą tikrai suprasite kodėl. Atminkite, kad spyruoklės keitimas yra antraeilis tikslas šio proceso metu. Turėsite atlikti visus veiksmus, nesvarbu, ar keičiate spyruokles, ar ne.
Kaip veikia motociklų šakės?
Motociklų šakės yra esminiai komponentai, kurie atlieka esminį vaidmenį bendram motociklo veikimui ir valdymui. Jie yra atsakingi už pakabos, stabilumo ir valdymo užtikrinimą, sklandų važiavimą ir atsakingą valdymą. Šakės susideda iš dviejų pagrindinių komponentų: išorinio vamzdžio ir vidinio vamzdžio. Šių vamzdžių viduje rasite šakių spyruokles, kurios sugeria smūgius ir iškilimus. Šios spyruoklės dažniausiai yra pagamintos iš plieno ir skirtos susispausti bei išsiplėsti, priklausomai nuo reljefo ir motociklininko įvesties.
Kitas esminis motociklo šakių elementas yra slopinimo mechanizmas. Amortizacija kontroliuoja šakių spyruoklių judėjimą, sumažina svyravimus ir išlaiko kontrolę. Šakės naudoja hidraulinį slopinimą, kuris naudoja alyvą, esančią šakių vamzdeliuose. Juose yra stūmoklis, kuris juda per alyvą, sukuria pasipriešinimą ir sugeria iš spyruoklių generuojamą energiją. Reguliuodamas alyvos srautą, slopinimas įtakoja pakabos suspaudimo ir atšokimo greitį ir tolygumą.
Siekiant reguliuoti amortizaciją, motociklų šakėse yra reguliuojami nustatymai, pvz., atšokimo ir suspaudimo slopinimas. Atšokimo slopinimas kontroliuoja šakės išsitiesimo greitį po suspaudimo, padidindamas stabilumą ir neleisdamas motociklui per daug šokinėti. Kita vertus, suspaudimo slopinimas valdo šakės suspaudimą ir kontroliuoja, kaip greitai ji susispaudžia esant apkrovai. Šie reguliuojami nustatymai leidžia vairuotojams tiksliai sureguliuoti šakes pagal savo pageidavimus ir važiavimo sąlygas.
Ar tikrai reikia pakeisti šakių alyvą?
Nors alyva susiduria su gerokai kitokia aplinka nei variklio alyva, ji atlieka panašią užduotį: sumažina trintį tarp metalinių paviršių. Įprastai veikiant šakėms, išoriniai spyruoklės paviršiai braižosi į vidinius vamzdžio paviršius. Šio proceso metu smulkios plieno dalelės iš kiekvieno komponento užteršia jūsų alyvą ir laikui bėgant pablogina jos veikimą. Iš esmės, į alyvą pridėjus plieno gabalėlių, padidėja jos svoris ir sumažėja klampumas.
Be to, šakių alyva turi užtikrinti tam tikras srauto charakteristikas, kad slopintų spyruoklių judėjimą. Jei ne šis aspektas, jūsų motociklas niekada nenustotų šokinėti. Tikriausiai matėte greitkelyje automobilius, kurių amortizatorius išpūstas, todėl tas posūkis negali suvaldyti spyruoklės. Tas ratas nenustos šokinėti. Galite įsivaizduoti, kaip tai būtų pragaištinga su motociklu.
Tepalą pasikeisti patiems stebėtinai paprasta, naudojant vos kelis nebrangius šakių priežiūros įrankius ir tam tikras žinias. Šiame straipsnyje žingsnis po žingsnio demonstruoju procesą ant 2005 m. GSX-R 600 ir 750 šakių. Turėkite omenyje, kad ne visos šakės yra vienodos, todėl tikslių specifikacijų ieškokite remonto vadove.
REIKALINGI ĮRANKIAI IR REIKMENYS
Norėdami atlikti šią užduotį, jums reikės labai specifinių įrankių. Įrankiai gali kainuoti iki 300 eur. Kaina priklauso nuo gamintojo ir komplektacijos. Jie labai palengvins darbą, nors nesu tikras, kiek reikia pakeisti šakių alyvą, jie atsipirktų. Spręsti jums.
KOKIĄ ŠAKIŲ ALYVĄ PASIRINKTI?
Vyraujantis alyvos matavimo vienetas yra svoris, kuris, tiksliau, yra alyvos tankio matas. Tai nėra itin tikslus matavimas, nes gamintojai apibrėžia, ką jie laiko 5 svoriais, 7 svoriais, 10 svoriais ir t.t. Nors galite tikėtis, kad konkretaus prekės ženklo svoriai bus tikslūs vienas kito atžvilgiu, tai visiškai įmanoma. kad 5 viename prekės ženkle gali būti lygus 7 kitoje.
Alyvos tankis iš tikrųjų nėra toks svarbus šakių alyvai. Labiausiai turėtume susirūpinti dėl klampumo ir tam yra standartinis bandymo ir matavimo vienetas. Mūsų tikslams svarbu tik klampumas 40'C temperatūroje, matuojamas centistokais arba sutrumpintai cSt. Daugumoje pakuočių etikečių bus nurodytas šis numeris, tačiau dėl kitų turėsite kreiptis į tiekėjo svetainę. Kad suprastumėte, kaip klampumas ir svoris gali būti nepriklausomi vienas nuo kito, peržiūrėkite Transmoto diagramą (viršuje).
Strapsnyje, kuriame buvo nagrinėjama 10 svorio alyvų, pastebėjau, kad dauguma jų patenka į 32–35 cSt diapazoną, nors buvo ir kai kurių nuokrypių. Pavyzdžiui, radau Torco 19,9 cSt ir Silkolene PRO RSF 47,4 cSt! Kad parodytumėte, kaip tai svarbu, apsvarstykite, kad jūsų šakėse buvo Silkolene 7,5 svorio šakių alyva (37,2 cSt) ir jums reikėjo didesnio klampumo. Darant prielaidą, kad masė ir klampumas yra tiesinė koreliacija, logiškai galėjote pasirinkti Torco 10. Galų gale gautumėte kur kas mažesnio klampumo alyvą. Turėtumėte apeiti jų 15 ir pereiti iki Torco 20 svorio, kad iš tikrųjų padidintumėte šakių alyvos klampumą.
ŠAKĖS NUSTATYMAI
Jei turite šakių su reguliuojamu išankstiniu apkrovimu, suspaudimu ir (arba) atšokimu, pasižymėkite parametrus. Pradėkite nuo kiekvieno iš jų, pažymėdami jų dabartinę padėtį, palyginti su maksimaliu išnaudojimu. Pavyzdžiui, skaičiuodami savo posūkius ar paspaudimus, pasukite atšokimą iki didžiausio kiekio. Dabar sakoma, kad jūsų atšokimas yra „pasirodo“ arba „paspaudimų“ skaičius. Užrašykite šią informaciją ant popieriaus lapo ar net ant pačios šakutės.
NUIMKITE ŠAKĖS DANGTELĮ IR IŠ ANKSTO NUSAUSINKITE
© 2023 UAB „Kylis“, Įmonės kodas 300083718