API klasifikacija 

API reiškia Amerikos Naftos Institutą. 1970-metais, kartu su SAE ir ASTM (Amerikos Medžiagų Testavimo Draugija), jie sukūrė API Paslaugų Klasifikacijos Sistemą, kuri apibrėžia tam tikro alyvos veikimo lygį, nepriklausomai nuo jų klampumo.

API reikalavimai „S“ (kibirkšties uždegimas, benzinas) ir „C“ (suspaudimo uždegimas, dyzelinas) gali būti trumpai apibūdinami taip. Naujausios API „S“ ir „C“ klasifikacijos yra suderinamos su ankstesnėmis ir tinkamos naudoti vietoj senesnių klasifikacijų.

Benzinas

SA - Alyva be priedų. Nebenaudojamas.

SB - Kai kurios antioksidacinės ir antiskuffinės savybės. Nebenaudojamas.

SC - Atitinka 1964-1967 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SD - Atitinka 1968-1971 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SE - Atitinka 1972-1979 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SF - Atitinka 1980-1988 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SG - Atitinka 1989-1993 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SH - Atitinka 1994-1997 metų automobilių gamintojų reikalavimus. Nebenaudojamas.

SJ - Atitinka 1998-2000 metų automobilių gamintojų reikalavimus.

SL - Atitinka 2001-2004 metų automobilių gamintojų reikalavimus.

SM - Atitinka 2004-2010 metų automobilių gamintojų reikalavimus. XW-20 ir XW-30 klasės turi cheminių ribų.

SN - Įdiegta 2010 metų spalį, skirta pagerinti aukštos temperatūros nuosėdų apsaugą stūmokliuose, griežtesnę šlako kontrolę ir sandariklių suderinamumą. API SN su Resource Conserving atitinka ILSAC GF-5, derinant API SN veikimą su pagerintu kuro ekonomija, turbokompresorių apsauga, emisijos kontrolės sistemos suderinamumu ir apsauga nuo E85 kuro naudojimo.

SN Plus - Licencijuota nuo 2018 metų gegužės kaip API SN ir ILSAC GF-5 papildymas, užtikrinantis, kad variklio alyva tinkamai apsaugotų nuo mažo greičio uždegimo (LSPI), rimtos variklio veikimo problemos, kuri paveikia tiesioginės benzino įpurškimo (GDI) ir turbo GDI (T-GDI) variklius.

SP - Įdiegta nuo 2020 metų gegužės, su papildomais veikimo pranašumais, reikalingais šiuolaikinės variklio technologijos poreikiams patenkinti – įskaitant variklio sumažinimą, benzino tiesioginį įpurškimą (GDI), turbokompresiją ir benzino dalelių filtrus (GPFs). API SP atitinkančios variklio alyvos užtikrina keletą veikimo pranašumų, palyginti su dabartinėmis API SN ir API SN PLUS kategorijomis kibirkštinio uždegimo vidaus degimo varikliams, įskaitant:

  • Mažo greičio uždegimo (LSPI) mažinimas per visą drenavimo intervalą
  • Variklio ir grandinės nusidėvėjimo veikimas
  • Korozijos apsauga
  • Emisijos sistemos suderinamumas
  • Oksidacijos stabilumas
  • Nuosėdų kontrolė
  • Šlako ir lako apsauga

Dyzelinas

CA - Lengvos apkrovos, didelio sieros kiekio dyzeliniai varikliai, pagaminti iki 1960 metų. Lygiaverčiai MIL-L-2104A. Nebenaudojamas.

CB - Įdiegta 1949 metais vidutinio apkrovos, didelio sieros kiekio dyzeliniams varikliams, pagamintiems iki 1962 metų. Nebenaudojamas.

CC - Įdiegta 1951 metais vidutinio ir sunkiojo apkrovos dyzeliniams varikliams, pagamintiems iki 1991 metų. Lygiaverčiai MIL-L-2104B. Nebenaudojamas.

CD - Įdiegta 1955 metais sunkiojo apkrovos dyzeliniams varikliams, įskaitant turbo ir Caterpillar Series 3, pagamintiems iki 1995 metų. Lygiaverčiai MIL-L-2104C. Nebenaudojamas.

CD-II - Įdiegta 1985 metais. API CD plius Detroit Diesel 6V53T patvirtinimas dviejų taktų varikliams, pagamintiems iki 1995 metų. Nebenaudojamas.

CE - Įdiegta 1985 metais turbininams/supercharge sunkiojo apkrovos dyzeliniams varikliams, pagamintiems iki 1995 metų. Nebenaudojamas.

CF - Įdiegta 1994 metais, ne kelio, netiesioginio įpurškimo dyzeliniams varikliams ir kitiems, naudojantiems įvairius kuro tipus, įskaitant didelio sieros kiekio. Gali būti naudojamas vietoj API CD alyvos. Nebenaudojamas.

CF-2 - Įdiegta 1994 metais sunkiojo apkrovos dviejų taktų dyzeliniams varikliams nuo 1994 metų. Gali būti naudojamas vietoj API CD-II alyvos. Nebenaudojamas.

CF-4 - Įdiegta 1990 metais sunkiojo apkrovos keturių taktų dyzeliniams varikliams, įskaitant turbokompresorius. Gali pakeisti API CD & CE alyva. Nebenaudojamas.

CG-4 - Įdiegta 1995 metais sunkiojo apkrovos keturių taktų dyzeliniams varikliams, atitinkantiems 1994 metų emisijos standartus (mažiau nei 0,5% sieros). Gali pakeisti API CD, CE & CF-4 alyva. Nebenaudojamas.

CH-4 - Įdiegta 1998 metais greitųjų keturių taktų dyzeliniams varikliams, atitinkantiems 1998 metų emisijos standartus (mažiau nei 0,5% sieros). Gali pakeisti API CD, CE, CF-4 & CG-4 alyva.

CI-4 - Įdiegta 2002 metų rugsėjį greitųjų keturių taktų dyzeliniams varikliams, skirtiems 2004 metų išmetamųjų teršalų standartams ir naudojant mažo sieros kiekio kurą (mažiau nei 0,5%). Gali pakeisti API CD, CE, CF-4, CG-4 & CH-4 alyva.

CI-4 - Kaip CI-4, bet su papildomais apribojimais dėl PLUS po šlyties klampumo ir veikimo.

CJ-4 - Įdiegta 2006 metais su 15 ppm maksimaliu kuro sieros kiekiu. Pagerinta nusidėvėjimo apsauga, ne daugiau kaip 1% kietujų nuosėdų. Atitinka 2010 metų modelio emisijos standartus. Naudojamas kartu su išmetimo dūjų perdirbimo sistemomis. Pagerintas veikimas dėl suodžių suvaldymo, oksidacinio tirštėjimo, variklio nusidėvėjimo, stūmoklio nuosėdų susidarymo, putojimo ir klampumo praradimo dėl šlyties. Gali pakeisti API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4 & CF-4 aliyva.

Nuo 2016 metų gruodžio 1 dienos API (Amerikos Naftos Institutas) pristatė dvi naujas dyzelinių variklių specifikacijas, siekdama pagerinti variklio apsaugą, sumažinti kuro sąnaudas ir padėti atitikti naujus JAV aplinkosaugos reikalavimus nuo 2017 metų. Abi specifikacijos skirtos pagerinti variklio apsaugą  sunkios apkrovos varikliams.

CK-4 - Efektyviai pakeičia API CJ-4 ir yra atgal suderinamas su dauguma taikymo sričių, kuriose šiuo metu rekomenduojami API CJ-4, CI-4/Plus arba CH-4 alyva.

Jis turi pagerintą:

  • Šlyties stabilumą
  • Oksidacijos atsparumą
  • Aeracijos kontrolę

CK-4 alyvos skirti naudoti didelio greičio keturių taktų dyzeliniams varikliams, suprojektuotiems atitikti 2017 metų modelio krovinių automobilių ir 4 klasės nekelio išmetamųjų teršalų standartus (kietųjų dalelių ir NOx sumažinimas), taip pat atitinkantys ankstesnių modelių metų dyzelinius variklius.

Šios alyvos efektyviai išlaiko išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos patvarumą, kai naudojami kietųjų dalelių filtrai ir kitos pažangios po apdorojimo sistemos. API CK-4 aliejai yra sukurti suteikti patobulintą apsaugą nuo aliejaus oksidacijos, klampumo praradimo dėl šlyties ir aliejaus aeracijos, taip pat apsaugą nuo katalizatoriaus užteršimo, kietųjų dalelių filtro užkimšimo, variklio nusidėvėjimo, stūmoklio nuosėdų, žemos ir aukštos temperatūros savybių degradacijos ir suodžių sukeltų klampumo padidėjimo.

CK-4 aliejai viršija API CJ-4, CI-4/PLUS, CH-4 veikimo kriterijus ir gali efektyviai sutepti variklius, kuriems reikalingos šios API Paslaugų Kategorijos.

Pastaba: Naudojant CK-4 aliejų su didesniu nei 15 ppm sieros kiekiu kurą, kreipkitės į variklio gamintoją dėl aptarnavimo intervalo rekomendacijų.

Šios alyvos tinkamos naudoti visuose taikymo srityse kur dyzelinio kuro sieros kiekis neviršija 500 ppm (0,05% svorio). Tačiau naudojant šiuos aliejus su didesniu nei 15 ppm (0,0015% svorio) sieros kiekiu kurą, gali būti pažeista išmetamųjų dūjų perdirbimo sistemos patvarumas ir (arba) alyvos pakeitimo intervalas.

FA-4

API FA-4 alyvos yra XW-30 alyvos, specialiai sukurti naudoti tam tikruose didelio greičio keturių taktų dyzeliniuose varikliuose, suprojektuotuose atitikti 2017 metų modelio krovinių automobilių šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) išmetimo standartus.

FA-4 alyvos suteikia panašius patobulinimus kaip CK-4 alyvos, tačiau jie nėra suderinami atgal su ankstesniais varikliais. Šie aliejai sukurti naudoti krovinių automobiliuose, pagamintuose nuo 2017 metų. Ši specifikacija reikalauja XW-30 klampumo aliejaus su maža HTHS klampumo (tarp 2,9 cP ir 3,2 cP).

FA-4 aliejai nėra keičiami ar suderinami atgal su API CK-4, CJ-4, CI-4, CI-4PLUS ir CH-4 alyvomis. Vartotojai turi kreiptis į variklio gamintoją, kad nustatytų, ar API FA-4 aliejai tinkami naudoti jų varikliams.

FA-4 aliejai nerekomenduojami naudoti su degalais, kurių sieros kiekis viršija 15 ppm. Dėl degalų, kurių sieros kiekis didesnis nei 15 ppm, kreipkitės į variklio gamintoją dėl rekomendacijų. Šios alyvos sukurtos naudoti kroviniuose automobiliuose su dyzeliniu kuru, kurio sieros kiekis iki 15 ppm (0,0015% svorio).

Šie aliejai maišomi į didelės temperatūros didelės šlyties (HTHS) klampumo intervalą nuo 2,9 cP iki 3,2 cP, siekiant sumažinti ŠESD išmetimą. Jie yra veiksmingi, užtikrinant išmetamųjų teršalų kontrolės sistemos patvarumą, kai naudojami kietųjų dalelių filtrai ir kitos pažangios po apdorojimo sistemos.

FA-4 aliejai sukurti suteikti patobulintą apsaugą nuo aliejaus oksidacijos, klampumo praradimo dėl šlyties ir aliejaus aeracijos, taip pat apsaugą nuo katalizatoriaus užteršimo, kietųjų dalelių filtro užkimšimo, variklio nusidėvėjimo, stūmoklio nuosėdų, žemos ir aukštos temperatūros savybių degradacijos ir suodžių sukeltų klampumo padidėjimo.


CK-4 alyvos

  • Naujos kartos po CJ-4 alyvų
  • Geresnis šlyties stabilumas
  • Geresnis oksidacijos atsparumas
  • Geresnė aeracijos kontrolė
  • Gali pakeisti CJ-4, CI-4 Plus, CI-4 ir CH-4 alyvas
  • Sukurtos veikti su dyzeliniais degalais, kurių sieros kiekis mažesnis nei 15 PPM

FA-4 alyvos

  • XW-30 klampumo variklių alyvos
  • Nesuderinamos atgaline data su ankstesnėmis API Paslaugų Kategorijų alyvomis
  • Sukurtos transporto priemonėms, pagamintoms nuo 2017 metų
  • Žemas HT/HS diapazonas nuo 2,9 cP iki 3,2 cP
  • Nerekomenduojamos naudoti su dyzeliniais degalais, kurių sieros kiekis viršija 15 PPM

API Sertifikacija


API „Starburst“ ir „Donut“ licencijos:

API suteikia dviejų tipų žymėjimus ar licencijas: sertifikavimo žymėjimą, vadinamą „Starburst“ ir paslaugų simbolį, vadinamą „Donut“. Šie žymėjimai nurodo kokybę, API licencijuotą variklių alyvą, skirtą benzininiams ir dyzeliniams varikliams. API sukūrė šias licencijas, kurios apibrėžia, sertifikuoja ir stebi variklių alyvos veikimą, kurį automobilių ir variklių gamintojai, taip pat tepalų pramonė laiko būtinu, kad variklis veiktų ilgai ir patikimai.

Šios licencijos skirtos padėti galutiniam vartotojui atpažinti produktus, kurie atitinka API licencijos reikalavimus, ir užtikrina, kad perkama alyva yra kokybiška. Kai kuriose šalyse tepalai negali būti parduodami be API kokybės žymėjimo.

API Sertifikavimo žymėjimas arba „Starburst“:

Alyva, turinti šį žymėjimą, nurodo, kad ji atitinka dabartinius ILSAC (Tarptautinio Tepalų Standartizacijos ir Patvirtinimo Komiteto) veikimo standartus, skirtus variklio apsaugai ir kuro ekonomijai. Dabartinis ILSAC GF-5 minimalus veikimo standartas yra pagrindas išduoti licenciją naudoti API sertifikavimo žymėjimą arba „Starburst“.

API Paslaugų Simbolis arba „Donut“:

Alyva, turinti „Donut“ žymėjimą, nurodo licencijuotos alyvos veikimo savybes pagal API „S“ paslaugų kategorijas ir, jei taikoma, „Resource Conserving“ ir API „C“ žymėjimus. Žemiau pateikti „Donut“ pavyzdžiai.

Skirtingos API Paslaugų Simbolio arba „Donut“ dalys:

Veikimo lygis Tai nurodo API veikimo lygį, kurį alyva pasiekė. Benzininių variklių alyvų specifikacijos žymimos API „S“ paslaugų kategorijomis, šiuo atveju API SN. Daugiau nei vienos API „S“ paslaugų kategorijos naudojimas šioje paslaugų simbolio dalyje yra draudžiamas. Dyzelinių variklių alyvų specifikacijos žymimos API „C“ kategorijomis, tokiomis kaip CJ-4.

Klampumo klasė Čia nurodomas licencijuoto produkto klampumo klasė.

Resource Conserving ir Energy Conserving Šie žymėjimai taikomi alyvoms, skirtoms benzininiams varikliams. Naudojant šias alyvas galima pasiekti bendrą kuro sąnaudų sumažėjimą arba padidinti kuro ekonomiją.

Daugialypiai Veikimo Lygiai Šioje dalyje gali būti daugiau nei vienas API veikimo lygis. Alyvos, skirtos dyzeliniams varikliams, taip pat gali atitikti benzininių variklių veikimo lygį. Tokiu atveju pirmiausia nurodoma „C“ kategorija, o po to „S“ kategorija.

Paslaugų Simbolis su CI-4 Plus „CI-4 PLUS“ žymėjimas nurodo alyvas, suformuluotas suteikti didesnę apsaugą nuo suodžių sukeltų klampumo padidėjimo ir klampumo praradimo dėl šlyties dyzeliniuose varikliuose. Kai šis žymėjimas buvo pradėtas naudoti, „CI-4 PLUS“ žymėjimas identifikavo CI-4 alyvas, atitinkančias aukštesnio veikimo lygį. CJ-4 alyvos apima visus „CI-4 PLUS“ veikimo reikalavimus. Tokiu atveju „CI-4 PLUS“ pasirodo apatinėje „Donut“ dalyje. Ši dalis taip pat vadinama vieta, kurioje nurodomas Veikimo Žymėjimas.

OEM ir Gamintojų Patvirtinimai

Tinkamo skysčio naudojimas per transporto priemonės garantinį laikotarpį užtikrina, kad išlaikysite savo transporto priemonės gamintojo garantiją. Naudojant nepatvirtintus produktus garantijos laikotarpiu gali būti pažeista gamintojo garantija ir gali atsirasti variklio, transmisijos, pavarų ar aušinimo sistemos gedimų, jei produktas neatitinka gamintojo OEM specifikacijų. Penrite turi keletą produktų, kuriuos patvirtino pagrindiniai gamintojai.

Gamintojų Patvirtinti Produktai gali būti:

Variklių Alyvos
Transmisijos Alyvos
Pavarų ir Pavarų Linijų Alyvos
Aušinimo Skysčiai
Tepalai
Stabdžių, vairo ir pakabos skysčiai
Žemiau pateikiami keli Penrite patvirtinimai.

Kodėl turėčiau naudoti OEM (Originalios Įrangos Gamintojo) patvirtintas variklių alyvas?

Kai kurie transporto priemonių gamintojai turi griežtas gaires dėl to, kokios specifikacijos arba OEM patvirtinimai yra reikalingi transporto priemonės aptarnavimui. Tepalų gamintojai gali tiekti patvirtintus produktus, siekdami išlaikyti transporto priemonės gamintojo garantijas. Nesinaudojant OEM patvirtinta alyva, tam tikrais atvejais, gali būti prarasta gamintojo garantija.

Kas yra Dexos™ 1 ir Dexos™ 2?

Dexos™ yra General Motors Corporation tarptautinis standartas variklių alyvoms, tinkamoms naudoti jų efektyviuose ir mažai teršiančiuose varikliuose.

Dexos™ 1 skirtas benzininiams varikliams, o naujausias Dexos™ 1 GEN 3 atnaujinimas prasidėjo nuo 2021 metų rugsėjo mėnesio. Naujausia versija užtikrina geresnę aeracijos kontrolę, turbokompresoriaus apsaugą ir variklio švarą, pranoksta naujausius pramonės standartus (ILSAC GF-6). Ji bus suderinama su ankstesnėmis Dexos™ 1 Gen 2 versijomis.

Dexos™ 2 skirtas dyzeliniams ir kai kuriems benzininiams varikliams bei atitinka mažo SAPS reikalavimus, skirtus transporto priemonėms su išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginiais, pvz., DPF (Dyzelinių Dalių Filtrai).

Dexos™ D yra mažo klampumo alyva, skirta dyzeliniams varikliams, turintiems išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginius, pvz., DPF (Dyzelinių Dalių Filtrai).

API Sertifikacija

API „Starburst“ ir „Donut“ licencijos:

API suteikia dviejų tipų žymėjimus ar licencijas: sertifikavimo žymėjimą, vadinamą „Starburst“ ir paslaugų simbolį, vadinamą „Donut“. Šie žymėjimai nurodo kokybę, API licencijuotą variklių alyvą, skirtą benzininiams ir dyzeliniams varikliams. API sukūrė šias licencijas, kurios apibrėžia, sertifikuoja ir stebi variklių alyvos veikimą, kurį automobilių ir variklių gamintojai, taip pat tepalų pramonė laiko būtinu, kad variklis veiktų ilgai ir patikimai.

Šios licencijos skirtos padėti galutiniam vartotojui atpažinti produktus, kurie atitinka API licencijos reikalavimus, ir užtikrina, kad perkama alyva yra kokybiška. Kai kuriose šalyse tepalai negali būti parduodami be API kokybės žymėjimo.

API Sertifikavimo žymėjimas arba „Starburst“:

Alyva, turinti šį žymėjimą, nurodo, kad ji atitinka dabartinius ILSAC (Tarptautinio Tepalų Standartizacijos ir Patvirtinimo Komiteto) veikimo standartus, skirtus variklio apsaugai ir kuro ekonomijai. Dabartinis ILSAC GF-5 minimalus veikimo standartas yra pagrindas išduoti licenciją naudoti API sertifikavimo žymėjimą arba „Starburst“.

API Paslaugų Simbolis arba „Donut“:

Alyva, turinti „Donut“ žymėjimą, nurodo licencijuotos alyvos veikimo savybes pagal API „S“ paslaugų kategorijas ir, jei taikoma, „Resource Conserving“ ir API „C“ žymėjimus. Žemiau pateikti „Donut“ pavyzdžiai.

Skirtingos API Paslaugų Simbolio arba „Donut“ dalys:

Veikimo lygis Tai nurodo API veikimo lygį, kurį alyva pasiekė. Benzininių variklių alyvų specifikacijos žymimos API „S“ paslaugų kategorijomis, šiuo atveju API SN. Daugiau nei vienos API „S“ paslaugų kategorijos naudojimas šioje paslaugų simbolio dalyje yra draudžiamas. Dyzelinių variklių alyvų specifikacijos žymimos API „C“ kategorijomis, tokiomis kaip CJ-4.

Klampumo klasė Čia nurodomas licencijuoto produkto klampumo klasė.

Resource Conserving ir Energy Conserving Šie žymėjimai taikomi alyvoms, skirtoms benzininiams varikliams. Naudojant šias alyvas galima pasiekti bendrą kuro sąnaudų sumažėjimą arba padidinti kuro ekonomiją.

Daugialypiai Veikimo Lygiai Šioje dalyje gali būti daugiau nei vienas API veikimo lygis. Alyvos, skirtos dyzeliniams varikliams, taip pat gali atitikti benzininių variklių veikimo lygį. Tokiu atveju pirmiausia nurodoma „C“ kategorija, o po to „S“ kategorija.

Paslaugų Simbolis su CI-4 Plus „CI-4 PLUS“ žymėjimas nurodo alyvas, suformuluotas suteikti didesnę apsaugą nuo suodžių sukeltų klampumo padidėjimo ir klampumo praradimo dėl šlyties dyzeliniuose varikliuose. Kai šis žymėjimas buvo pradėtas naudoti, „CI-4 PLUS“ žymėjimas identifikavo CI-4 alyvas, atitinkančias aukštesnio veikimo lygį. CJ-4 alyvos apima visus „CI-4 PLUS“ veikimo reikalavimus. Tokiu atveju „CI-4 PLUS“ pasirodo apatinėje „Donut“ dalyje. Ši dalis taip pat vadinama vieta, kurioje nurodomas Veikimo Žymėjimas.

OEM ir Gamintojų Patvirtinimai

Tinkamo skysčio naudojimas per transporto priemonės garantinį laikotarpį užtikrina, kad išlaikysite savo transporto priemonės gamintojo garantiją. Naudojant nepatvirtintus produktus garantijos laikotarpiu gali būti pažeista gamintojo garantija ir gali atsirasti variklio, transmisijos, pavarų ar aušinimo sistemos gedimų, jei produktas neatitinka gamintojo OEM specifikacijų. Penrite turi keletą produktų, kuriuos patvirtino pagrindiniai gamintojai.

Gamintojų Patvirtinti Produktai gali būti:

  • Variklių Alyvos
  • Transmisijos Alyvos
  • Pavarų ir Pavarų Linijų Alyvos
  • Aušinimo Skysčiai
  • Tepalai
  • Stabdžių, vairo ir pakabos skysčiai

Žemiau pateikiami keli Penrite patvirtinimai.

Kodėl turėčiau naudoti OEM (Originalios Įrangos Gamintojo) patvirtintas variklių alyvas?

Kai kurie transporto priemonių gamintojai turi griežtas gaires dėl to, kokios specifikacijos arba OEM patvirtinimai yra reikalingi transporto priemonės aptarnavimui. Tepalų gamintojai gali tiekti patvirtintus produktus, siekdami išlaikyti transporto priemonės gamintojo garantijas. Nesinaudojant OEM patvirtinta alyva, tam tikrais atvejais, gali būti prarasta gamintojo garantija.

Kas yra Dexos™ 1 ir Dexos™ 2?

Dexos™ yra General Motors Corporation tarptautinis standartas variklių alyvoms, tinkamoms naudoti jų efektyviuose ir mažai teršiančiuose varikliuose.

Dexos™ 1 skirtas benzininiams varikliams, o naujausias Dexos™ 1 GEN 3 atnaujinimas prasidėjo nuo 2021 metų rugsėjo mėnesio. Naujausia versija užtikrina geresnę aeracijos kontrolę, turbokompresoriaus apsaugą ir variklio švarą, pranoksta naujausius pramonės standartus (ILSAC GF-6). Ji bus suderinama su ankstesnėmis Dexos™ 1 Gen 2 versijomis.

Dexos™ 2 skirtas dyzeliniams ir kai kuriems benzininiams varikliams bei atitinka mažo SAPS reikalavimus, skirtus transporto priemonėms su išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginiais, pvz., DPF (Dyzelinių Dalių Filtrai).

Dexos™ D yra mažo klampumo alyva, skirta dyzeliniams varikliams, turintiems išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginius, pvz., DPF (Dyzelinių Dalių Filtrai).


Kas yra ILSAC, API ir ACEA variklių alyvos specifikacijos?

ILSAC, API ir ACEA specifikacijos reikalauja plataus spektro variklių ir laboratorinių bandymų alyvai. Testuojami tokie parametrai kaip aukštos ir žemos temperatūros nusidėvėjimas, oksidacija, suodžių kontrolė, alyvos tirštėjimas, nuosėdų kontrolė, lakumas, veikimas išlaikant klampumą, kuro ekonomija, cheminė sudėtis ir daugelis kitų.

Kalbant apie API, alyvos specifikacijos tampa griežtesnės, kai raidės kyla pagal abėcėlę, pvz., SP yra griežtesnė nei SN. Tačiau ACEA atveju specifikacijos yra labiau pritaikytos konkrečioms reikmėms.

Ką reiškia API ir ACEA?

API - American Petroleum Institute (Amerikos Naftos Institutas)

API buvo įkurtas 1919 metų kovą ir prižiūri naftos pramonės standartų sertifikavimą JAV. API specifikacijos naudojamos visame pasaulyje automobilių gamintojų.

ACEA - Association des Constructeurs Européens d'Automobiles (Europos Automobilių Gamintojų Asociacija)

Nuo 1991 metų vasario ACEA yra CCMC gamintojų komiteto (Comité des Constructeurs du Marché Commun), įkurto 1972 metų spalį, įpėdinis.

Jos nariai yra: BMW, DAF, Daimler AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europe, Honda, Hyundai Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Peugeot Citroën, Renault, Toyota Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars ir Volvo Group.

Vienas svarbiausių ACEA darbo sričių, įskaitant jos pirmtakus, yra 4 taktų variklių alyvų našumo kokybės klasifikacijos.

ACEA yra iš esmės Europos API atitikmuo.

Kas buvo MS variklių alyvos?

1947 m. API (Amerikos Naftos Institutas) sukūrė variklių alyvų klasifikavimo sistemą, kuri apibrėžė tris variklių alyvos tipus:

  • Regular
  • Premium
  • Heavy Duty

Regular klasės alyva buvo laikoma tinkama kasdieniniam naudojimui keleiviniuose automobiliuose. Ji neturėjo oksidacijos inhibitorių, kurie neleistų alyvai staiga suirti ekstremaliomis sąlygomis.

Premium klasės alyvos turėjo oksidacijos inhibitorių, kuris atspariai reagavo į oksidaciją ir taip išvengė perteklinio šlako susidarymo ir guolių korozijos.

Heavy Duty alyvos ne tik turėjo oksidacijos priedų, bet ir detergentų, kurie valė variklį nuo nuosėdų ir išlaikė šlaką tirpų alyvoje.

1953 m. API, bendradarbiaudamas su ASTM (Amerikos Medžiagų Testavimo Draugija), pridėjo paslaugų klasifikavimo sistemą, atsižvelgiant į variklio tipą, kuriam alyva buvo skirta. MS arba „Most Severe“ pakeitė Heavy Duty kibirkštinio uždegimo variklius. Ši klasifikacija buvo naudojama 23 metus.

1970 m. API, ASTM ir SAE (Automobilių Inžinierių Draugija) sukūrė atvirą paslaugų klasifikavimo sistemą, kad prireikus būtų galima pridėti naujų kategorijų. Buvo nuspręsta turėti dvi pagrindines kategorijas: „S“ alyvas kibirkštinio uždegimo (benzininiai) varikliams ir „C“ alyvas suspaudimo uždegimo (dyzeliniai) varikliams. Pirmą kartą klasifikacijos buvo susietos su specifinėmis bandymo procedūromis ir našumo lygiais. 1970 m. visos esamos alyvos galėjo būti padengtos keturiomis S klasifikacijomis (SA - SD) ir keturiomis C klasifikacijomis (CA - CD). Ši sistema vis dar naudojama šiandien, o naujausios API SP ir API CK-4 yra dabartinės specifikacijos.

ACEA Paslaugų Klasifikacijos

ACEA reiškia "Association des Constructeurs Européens de l’Automobile" (Europos Automobilių Gamintojų Asociacija). Ši klasifikavimo sistema yra Europos API klasifikacijos sistemos atitikmuo, tačiau ji yra griežtesnė ir turi aukštesnius reikalavimus.

Todėl alyva, atitinkanti ir API, ir ACEA specifikacijas, naudoja geresnį priedų paketą nei ta, kuri yra skirta tik API specifikacijoms. Skirtingai nei API, ACEA turi tris pagrindines grupes – „A/B“ benzininėms (A) ir lengviesiems dyzeliniams (B) varikliams, „C“ lengviesiems katalizatorių (TWC) ir dyzelinių dalelių filtro (DPF) suderinamoms alyvoms, paprastai Low ir Mid SAPS (Sulfatinė Pelenų, Fosforo ir Sieros) alyvoms ir „E“ sunkiesiems dyzeliniams varikliams.


ŽYMĖJIMAS IR APRAŠYMAS:

A1/B1
Skirta naudoti benzininiuose ir lengvuose dyzeliniuose varikliuose, kurie gali naudoti mažos trinties, mažos klampos ir mažo HT/HS šlyties (2,9 - 3,5 cP) alyvas. (Nebenaudojama)

A3/B3
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, skirta naudoti aukštos kokybės benzininiuose ir dyzeliniuose varikliuose arba ilgesniems alyvos keitimo intervalams.

A3/B4
Skirta naudoti tiesioginio įpurškimo dyzeliniuose varikliuose, kur reikalingos specialios alyvos, bet taip pat tinkama naudoti ir kitose A3/B3 aprašytose situacijose.

A5/B5
Panaši į A1/B1, tačiau skirta aukštos kokybės varikliams, galintiems naudoti mažos trinties, mažos klampos ir mažo HT/HS alyvas. Gali būti netinkama naudoti kai kuriuose varikliuose.

A7/B7
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, skirta naudoti ilgesniems alyvos keitimo intervalams keleiviniuose automobiliuose ir lengvuosiuose benzininiuose bei tiesioginio įpurškimo (DI) dyzeliniuose varikliuose, sukurta mažos klampos variklių alyvoms, kurių HT/HS klampumas yra 2,9 - 3,5 mPas. Palyginti su A5/B5, šios alyvos taip pat užtikrina mažo greičio išankstinio uždegimo ir nusidėvėjimo apsaugą, taip pat turbininių variklių kompresorių nuosėdų (TCCD) apsaugą šiuolaikiniuose tiesioginio įpurškimo dyzeliniuose varikliuose.

C1
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, skirta naudoti transporto priemonėse su DPF ir TWC sistemomis bei aukštos kokybės dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose, kuriems reikalingos mažos trinties, mažos klampos ir mažo SAPS (sulfatiniai pelenai <0,5%) alyvos, kurių minimalus HT/HS klampumas yra 2,9 cP. (Nebenaudojama)

C2
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, skirta naudoti transporto priemonėse su DPF ir TWC sistemomis bei aukštos kokybės dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose, kuriems reikalingos mažos trinties, mažos klampos ir vidutinio SAPS (sulfatiniai pelenai <0,8%) alyvos, kurių minimalus HT/HS klampumas yra 2,9 cP.

C3
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, skirta naudoti transporto priemonėse su DPF ir TWC sistemomis bei aukštos kokybės dyzeliniuose ir benzininiuose varikliuose, kuriems reikalingos mažos trinties, mažos klampos ir vidutinio SAPS (sulfatiniai pelenai < 0,8%) alyvos, kurių minimalus HT/HS klampumas yra 3,5 cP. Šios alyvos taip pat gali atitikti A3/B4* ir API SN.

C4
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, panaši į C1, tačiau su griežtesniais lakumo apribojimais, be žemutinės ribos fosforui ir su minimaliu HT/HS klampumu 3,5 cP.

C5
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, panaši į C2 ir C3, tačiau su mažesniu HT/HS klampumu 2,6 - 2,9 cP.

C6
Stabili, išlaikanti klampumą variklių alyva, skirta pagerintai kuro ekonomijai, su vidutinio SAPS lygiu, pritaikytą antrinei rinkai. Minimalus HT/HS klampumas 2,6 mPa-S. Palyginti su C5 alyvomis, šios alyvos užtikrina mažo greičio išankstinio uždegimo ir nusidėvėjimo apsaugą tiesioginio įpurškimo benzininiuose varikliuose, taip pat turbininių variklių kompresorių nuosėdų (TCCD) apsaugą šiuolaikiniuose tiesioginio įpurškimo dyzeliniuose varikliuose.

C7
Stabili, išlaikanti klampumą variklių alyva, skirta pagerintai kuro ekonomijai, su vidutinio SAPS lygiu, tinkama DPF suderinamumui. Minimalus HT/HS klampumas 2,3 mPa·s. C7 pagrįsta C6 veikimo lygiu, tačiau su pagerintais kuro ekonomijos reikalavimais.

E2
Universalios paskirties alyva, skirta natūraliai įsiurbimo ir turbininiams dyzeliniams varikliams, naudojamiems vidutinio ir sunkaus darbo režimu, daugiausia normaliems alyvos keitimo intervalams. (Nebenaudojama nuo 2010 m.)

E4
Stabili, išlaikanti klampumą alyva, griežtesnė nei E7, skirta žymiai ilgesniems alyvos keitimo intervalams. Paprastai sintetinė arba daugiausia sintetinė. Tinkama Euro 3, Euro 4 ir Euro 5 variklių emisijos reikalavimams.

E6
Panaši į E4, bet su cheminiais apribojimais, leidžiančiais naudoti varikliuose su dalelių filtrais ir SCR NOx mažinimo sistemomis. Skirta naudoti su dyzeliniais degalais, kuriuose sieros kiekis mažesnis nei 50 ppm, 1,0% pelenų, 0,08% fosforo. Tinkama Euro 4, Euro 5 ir Euro 6 variklių emisijos reikalavimams.

E7
Skirta naudoti Euro 3, Euro 4 ir Euro 5 emisijos dyzeliniuose varikliuose, veikiančiuose sunkiu darbo režimu ir ilgesniais alyvos keitimo intervalais, kai tai leidžiama. Griežtesnė nei E2/E3, bet ne tokia griežta kaip E4.

E8
2022 m. pristatyta E8, kuri pakeičia ir yra skirta pakeisti E6, su didesniu dėmesiu oksidacijos stabilumui ir aeracijos veikimui. Geras oksidacijos veikimas padeda išvengti alyvos tirštėjimo ir mažina rūgščių susidarymą variklyje, o tai ypač svarbu didėjant alyvos keitimo intervalams. Pagerintas aeracijos veikimas padeda išvengti alyvos bado, pagreitėjusio variklio nusidėvėjimo ir padeda išlaikyti variklio galingumą.

E9
Skirta naudoti Euro 4, Euro 5 ir Euro 6 emisijos dyzeliniuose varikliuose, su DPF ir be jo. SAPS ribos atitinka API CJ-4 ir TBN 7 minimumą.

E11
2022 m. pristatyta E11, kuri pakeičia ir yra skirta pakeisti E9, su didesniu dėmesiu oksidacijos stabilumui ir aeracijos veikimui. Geras oksidacijos veikimas padeda išvengti alyvos tirštėjimo ir mažina rūgščių susidarymą variklyje, o tai ypač svarbu didėjant alyvos keitimo intervalams. Pagerintas aeracijos veikimas padeda išvengti alyvos bado, pagreitėjusio variklio nusidėvėjimo ir padeda išlaikyti variklio galingumą.

ACEA specifikacijos alyvos turi griežtesnius šlyties stabilumo ir alyvos lakumo reikalavimus nei lygiavertės API specifikacijos alyvos.
*ACEA 2010 ir vėlesnės specifikacijos alyvos negali atitikti tiek C3, tiek A3/B4.

MAŽO IR VIDUTINIO SAPS SPECIFIKACIJOS:

Mažo ir vidutinio SAPS (Sulfatiniai Pelenai, Fosforas ir Siera) variklių alyvos yra suformuluotos moderniems, kuro efektyviems, mažai teršiančių variklių reikalavimams.

Europos ACEA organizacija klasifikuoja lengvųjų dyzelinių variklių alyvas pagal „C“ klasę, reiškiančią „katalizatorių suderinamą“, ir numeravimo sistemą nuo 1 iki 5. Todėl turime ACEA C1, C2, C3, C4 ir C5 klasės alyvas, kurių visos turi skirtingus cheminius ir veikimo standartus. Žemiau pateikta lentelė rodo kai kuriuos skirtingus kiekvienos klasės cheminius reikalavimus.

ACEA „C“ klasės alyvos gali būti pagamintos įvairiomis klampomis, tačiau galima turėti, pavyzdžiui, 5W-30 klampumo alyvą kiekvienai ACEA C1, C2, C3, C4 ir C5 klasei. C2, C3 ir C5 turi panašias chemines ribas, bet skiriasi aukštos temperatūros/aukštos šlyties (HT/HS) rodikliai. Žemesnis HT/HS skaičius reiškia geresnę kuro ekonomiją, tačiau mažas HT/HS skaičius netinka visiems varikliams. Pavyzdžiui, ACEA C2 variklių alyva suteiks geresnę kuro ekonomiją nei ACEA C3 alyva, bet gali nesuteikti tokio paties apsaugos lygio dėl mažesnės plėvelės stiprumo.

ACEA C klasės alyvos dažniausiai nėra tarpusavyje keičiamos, priklausomai nuo konkrečių taikymo sričių. Pavyzdžiui, ACEA C1 variklio alyva negali būti naudojama ten, kur gamintojas nurodė naudoti ACEA C3 alyvą, nes C1 turi mažesnį sulfatinių pelenų reikalavimą nei C3 alyva. Tai gali sukelti variklio ilgaamžiškumo problemas. Kita vertus, jei C3 alyva naudojama vietoj C1 alyvos, tai gali sukelti problemų su išmetamųjų teršalų apdorojimo sistemomis, tokiomis kaip DPF ar katalizatoriais išmetimo sistemoje.

Kai kurie gamintojai taip pat turi savo specifikacijas, tokias kaip Mercedes Benz su MB 229.31/229.51/229.52, BMW Longlife-04 ir VW 507 00. Japonijos Standartizacijos Organizacija taip pat turi specifikaciją – JASO DL-1, kuri naudojama kai kuriuose Mazda ir Mitsubishi dyzeliniuose varikliuose.



ILSAC Paslaugų Klasifikacijos

ILSAC (Tarptautinis Tepalų Standartizacijos ir Patvirtinimo Komitetas) apima pagrindinius automobilių gamintojus, gaminančius transporto priemones JAV ir Japonijoje. Iš esmės, ILSAC specifikacijos yra API specifikacijų versija, orientuota į kuro ekonomiją.

GF-1 yra nebegaliojanti.
GF-2 atitinka API SJ.
GF-3 atitinka API SL.
GF-4 atitinka API SM.
GF-5 atitinka API SN.
GF-6A atitinka API SP (XW-20 iki XW-30 klampos alyvos).
GF-6B atitinka API SP (XW16 ir mažesnės klampos alyvos).

ILSAC klasifikacijos taikomos tik XW-20 ir XW-30 klampoms. GF-4 įvedė fosforo kiekio ribą – maksimaliai 0,08% ir sieros kiekio ribą – maksimaliai 0,2%. GF-5 yra panaši, bet ji įvedė naujus reikalavimus dėl fosforo lakumo ir suderinamumo su etanolio degalais.

2020 m. buvo įvestos ILSAC GF-6A ir ILSAC GF-6B specifikacijos kartu su API SP. GF-6A taikoma tokioms klampoms kaip 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 ir 10W-30. GF-6B taikoma mažesnėms klampoms nei XW-20, tokioms kaip 0W-16, 0W-12 ir 0W-8.

Naujausios ILSAC specifikacijos yra atgal suderinamos ir tinkamos naudoti vietoje ankstesnių ILSAC klasifikacijų.

JASO

SUNKUSIS DARBAS:

JASO (Japonijos Automobilių Standartų Organizacija) turi 3 sunkiųjų klasifikacijų:

JASO DL-1
Lengvojo dyzelinio variklio alyvos specifikacija, sukurta naudoti varikliuose, kurie turi išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginį, pvz., DPF ar katalizatorių.

JASO DH-1
Sunkiojo dyzelinio variklio alyva, turinti didesnį pelenų kiekį ir aukštesnės kokybės, pranašesnė už API CF-4. Turi papildomus vožtuvų traukimo nusidėvėjimo ir stūmoklio švarumo reikalavimus.

JASO DH-2
Sunkiojo dyzelinio variklio alyvos specifikacija, panaši į API CJ-4 ir ACEA E9. Ji buvo sukurta naudoti varikliuose, kurie turi išmetamųjų teršalų apdorojimo įrenginį, pvz., DPF ar katalizatorių.

MOTOCIKLAI:

JASO taip pat turi 4 klasifikacijas motociklų alyvai: MA, MA1, MA2 ir MB. Jų skirtumai nustatomi remiantis sankabos sistemos trinties bandymu.

JASO MA
Japoniški keturtakčiai motociklai, variklio alyva be trinties modifikatorių, tinkama naudoti su šlapiomis sankabomis. Dabar papildomai padalyta į MA1 ir MA2, remiantis sankabos sistemos trinties bandymu.

JASO MB
Motociklams su automatine transmisija (mopedai). Turi trinties modifikatorius, užtikrinančius sklandesnį pavarų perjungimą ir geresnį ekonomiškumą.

JŪRŲ TRANSPORTO PRIEMONĖS:

NMMA FC-W®
Paleista 2004 m., skirta keturtakčiams užbortiniams varikliams.

NMMA FC-W® CAT
Vidutinio SAPS alyva keturtakčiams užbortiniams varikliams su išmetamųjų teršalų apdorojimo katalizatorių sistemomis.

NMMA TC-W3
Jūrų transporto priemonių vandeniu aušinamos dvitakčiai varikliai.